26 Temmuz 2010 Pazartesi

Kabuk Adam




Kitapla ilgili ne desem yavan kalacak gibi. O kadar etkilendim ki üstüne bir şey söylemek istemiyorum. Yine alıntıları konuşturacağım burada. Belki aşka bakış açısıyla benim bakış açım birbiriyle örtüştüğü için bu kadar etkilendim. Kabuk Adam'ınızı bulmanız dileğiyle.


"Bazen insana hiçbir şey hatırlamak kadar acı veremez, özellikle de mutluluğu hatırlamak kadar. Unutamamak. Belleğin kaçınılmaz intikamı. Herhangi bir iz taşınıyorsa eğer, bu bir zamanlar bir yara açıldığındandır."

----------

"Bugün artık biliyorum: hayatın bizlere verip verebileceği tek ödül, tek armağan, sevgi dolu bir insandır ve biz böyle bir insanı, ilk fırsatta katlederiz. sonra da, ömür boyu, bu asla bağışlanmayan günahın lanetini sırtımızda taşırız."

----------

"Tropiklerde, o gözden ırak adada öğrendim ki,cennetle cehennem iç içedir, ancak bir katil bir peygamber olabilir ve insan bir başkasına, aynı karabüyü ayinlerindeki gibi, dönüşebilir, çünkü insanın tam zıddı gene kendisidir."

----------

"Bir kitabın kapağına bakarak içindekileri anlayamazsın."

----------

"Karanlıktan herkes korkar, ama karanlıktakilerin aydınlığa çıkarılması gerekir."

----------

"-Çok nehirlerden geçmişsin bugüne dek.
...
-Çok nehirde boğuldum."

----------

"Bir anıyı yeniden yaşamaya çalışmak ne kadar umutsuz, anlamsızdı. Yapay bir mücevherden daha uyduruk bir şeydi."

----------

"Hepimiz okyanusun sonsuzluğunda kaybolmuş yapayalnız adacıklardık; sınırlarımızı aşıp bir başkasına dokunabilmemiz, bir yanılsamaydı yalnızca."


Asteriks

Hiç yorum yok: