26 Eylül 2010 Pazar

Kararsızlık başa bela azizim

Bilindiği üzre ya da bilinmediği bilemiyorum ben, Oburiks ve Zaman Kaybı aynı üniversite ve aynı bölümü kazandık. Hazırlık sınıfını atlamak için bir sınav yapıldı 2 hafta önce ama biz girmedik bu sınava ki ben girenlerin çoğunun da kalacağını düşünüyordum. Gel gelelim ki sınav sonuçları açıklandı ve bölümdeki 67 kişiden 55'i atlamış hazırlığı. Şimdi ben buna sevinsem mi üzülsem mi bilemedim. Hazırlık okumanın iyi ve kötü yönlerine bakıp sonra karar vereceğim ruh halime.


Hazırlık okumanın iyi yönleri:
*Haftada 20 saat dersimiz olacak.
*Bu derslerin hepsi İngilizce olacağı için başka bir şeye kafa patlatmamıza gerek kalmayacak.
*1 sene boyunca sınava hazırlanmanın yorgunluğu bu sene hazırlıkta atacağımıza inanıyorum.
*Hazır üniversiteyi kazanmışken doya doya 5 yıl okuyacağız.
*Vize, final derdimiz olmayacak.
*Gideceğimiz şehre alışmak için bir geçiş dönemi olacak.
*Geveze'den kurtulduk çünkü o hazırlığı atladı. (Geveze'nin kim olduğunu aşağılarda bir yerlerde anlatacağım.)
*İngilizce'yi sadece teste yönelik öğrendiğimiz için konuşmayı öğreneceğiz.

Hazırlık okumanın kötü yönleri:
*Bölüme geçtiğimizde -herkes geçerse- sadece 12 kişi 2010 girişli olacak diğerleri bizden 1 yaş küçük olacaklar.
*Mezun olduğumuzda 23 yaşında olacağız.
*Bizimle aynı yıl üniversiteye girip de hazırlığı atlayanlar bizden önce seçmeli derslerini alıp başka başka diller öğrenmeye başlayacaklar.
*Bizden 1 yıl önce hayata atılacaklar.
*Onlar çeviri tekniklerini öğrenirken biz hala gramer kitaplarıyla uğraşıyor olacağız.
*Sınava girmediğimiz için alt kurdan başlayacağız. "ey, bi, ci, di..." dememeyi umuyorum.


Geveze'nin kim olduğuna gelirsek tercih sonuçları açıklandıktan sonra facebookta 2010 girişlileri kaynaştırmak amaçlı gruplar kuruldu. Biz de katıldık bu gruplara, herkes bölümünü yazıyordu ve aynı bölümden olanlarla tanışıyordu. Ben de böyle bir hata yapıp yazdım bölümümü, Geveze ekledi beni. "Sen benim ilk arkadaşımsın, çok mutluyum." gibisinden şeyler söyledi. İlk başta her sorduğuna cevap verip yardımcı olmaya çalıştım. Yurda başvuru yapacak nasıl yapacağını nerelere ne yazacağını bana soruyor, Kyk'ya başvuru yapacak onu bana soruyor. Ben kendimi yetkili biri gibi hissetmeye başladım artık. Oburiks'i de eklemişti. Onunla konuşurken "Biz şimdiden grubu kurduk, inşallah hiç dağılmayız." demiş. Kız kendi kendine grup kurmuş bizimle. Neyse ki geçti hazırlığı da kurtulduk ondan. Bir de bu hazırlığı geçti diye facebookta neler neler yazıyor. "Kendimle gurur duyuyorum.", "Zafer benim." vs. vs. Lan n'oluyo hazırlığı geçtin en birinci olmadın.

Hazırlığın iyi mi kötü mü olduğuna hala karar veremedim.

Asteriks

7 yorum:

French Oje dedi ki...

hahahahha olsun 5 sene üni iyi deneyim olur sizin için. bir de mezun olur olmaz iş bulunduğunu, hayata atılındığını size hangi yalancı söyledi? gidip bulun yüzüne tükürün:)

Miss Austen dedi ki...

12 kişilik sınıfımızda mutlu mesut evli mutlu çocuklu kıvamında vizesiz finalsız saadet içinde yaşarız takılma , hem hazırlığı atlayıp direk derslere atlasaydık afallardık, sondan okurduk hazırlığı artık uzata uzata, alışalım az seneye bomba gibi başlarız 1den :P :)

Sam Scarlet dedi ki...

5 yıl üniversite okumak 4 yıl okumaktan her zaman her yerde daha iyidir :)

Fareli Köyün Kavalcıları dedi ki...

French Oje, bulduğumda senin için de tüküreceğim. :)

Zaman Kaybı, ben de bomba gibi başlayacağımızı düşünmüştüm zaten. :p

Samantha Andrews, öyle olur umarım. :)

he dedi ki...

Canım yazdıklarını okuduğumda hazırlığın iyi yönlerinin çok daha fazla olduğunu fark ettim :) 1 yıl çok çok büyük bir kayıp değil hem! Başlayacak olan feci yoğun yıllar evvelsi güzel bir dinlenme, bilmediklerini öğrenme, bildiklerini de tekrar etme zamanı. Tadını çıkarmalıyız :)

Baby Jeans dedi ki...

ben hiç hazırlık okumadım; hiç sene de kaybetmedim atlı kovalıyormuş gibi mezun oldum zor bi bölümden. (iyi mi kötü mü şimdi?:))

neye yanıyorum biliyor musun? hazırlık okuyan insanların geçirdiği o minimum sorumluluk maksimum gezme-eğlenme senesine, zira hepsi söylüyor ki o sene üniv. hayatlarının en muhteşem senesiymiş.

ayrıca bi toplulukta yaşı en küçük olmak da o kadar iyi bir şey değil sanırım.

iyi olmuş senin için =)

Fareli Köyün Kavalcıları dedi ki...

Starligtshines, evet canım benim pek kötü yön bulamadım ben de. :) Tadını çıkarmaya çalışıyoruz işte. Kolay gelsin hepimize. :)


Baby Jeans, bakalım yeni başladık en muhteşem olacak mı olmayacak mı göreceğiz. :)